top of page

DIY met de Annie Sloan Chalk Paint©

Wat heb je nodig:

1. Een meubeltje naar keuze.

Deze alleen goed ontvetten. Je hoef hem niet te schuren of te gronden!

2. Een leuke stencil naar keuze. 

Twee verschillende kleuren. Ik heb voor de kleur french linen 1000ml gekozen voor de kast en voor de stencil afdruk heb ik gekozen voor de kleur Aubusson Blue 120ml

Een roerstokje

Een kwast

En een stencil kwast of klein rollertje

Aan de slag!

Als je, je meubel goed ontvet heb en stofvrij gemaakt hebt kun je meteen beginnen met de hoofdkleur erop te doen.

Ik heb hiervoor de grote ovalen kwast gebruikt uit de Annie Sloan collectie. 

Omdat mijn meubel best een glade ondergrond heeft heb ik de kast twee keer moeten verven. De eerste laag heb ik dik gedaan en de tweede laag wat dunner.

Ik maak van te voren altijd wel een plan voordat ik ga beginnen, maar zodra ik bezig ben verander ik mijn idee altijd bij😊. Na een nacht de verf goed te hebben laten drogen.

Heb ik er voor gekozen om de kast een wat doorleefde look te geven.

(De volgende stappen zijn een optie. Als je dit niet wil met jouw meubel scrol dan verder naar beneden en ga verder met het sjabloom☺)

 Ik heb met de schuursponsjes van Annie Sloan de randen geschuurd en heb de grote strake vlakken iets minder strak geschuurd.

Naast de schuursponsjes heb ik ook wat verf weg gekrapt met een platte schroevendraaier.

Daarna alles goed afgestoft! Erg belangrijk! 

Ik was nog niet helemaal tevreden dus heb ik besloten om er nog een witte wax over heel de kast te doen.

Annie Sloan heeft speciale wax kwasten in de collectie. Deze zijn ook verkrijgbaar in de webshop en in de winkel.

Ik vindt het bij dit meubel fijner om te werken met een schone doek.

Ik heb de witte wax er wat dikker op gesmeerd en daarna goed uit gesmeerd.

Hier mee creëer ik meer een doorleefde look.

Hier onder op de foto zie je duidelijk het verschil wat he krijgt als je de witte wax er dik overheen vrijft.

Laat de wax even goed drogen voordat je aan de slag gaat met de sjabloom.

Te vreden met het resultaat? Dan gaan we nu verder met het sjabloom!

Ik heb voor voor de A3 stencil circels gekozen uit de Annie Sloan collectie.

In plaats van het stencil kwastje heb ik de kleine verf roller gebruikt om de afdruk op de kast te doen.

Eerst ga je kijken waar je de print wilt hebben. Dat is geheel aan jou zelf.

Ik heb eerst de print uitgemeten om te kijken hoe die het mooist eruit komt te zien.

Zoals je hieronder ziet gebruik ik een kwastje en een stuk papier om mijn roller te voorzien van verf.

Als je met de kwast een klein beetje verf op het papier smeert en daarna daar de roller overheen rolt, krijg je een dun laagje verf op je roller. Zo voorkom je dat je grote klodders verf onder de stencil krijgt.

De stenicils zijn heel goed schoon te maken met een droge doek. Ik heb tussen elke rij de stencil schoon gemaakt om zo te voorkomen dat er ergens verf komt waar ik het niet wil hebben.

Ik heb ervoor gekozen om een omlijsting boven en aan de zijkant te maken. Maar je kunt er ook voor kiezen om heel het vlak vol rondje te zetten. Leef je uit en laat je creativiteit zijn gang gaan😉

Mijn meubel heeft drie lades. Ik wou het niet al te druk maken dus heb er voor gekozen om het middelste laatje de zelde print te geven als boven en aan de zijkant. En de andere twee heb ik alleen 1 circle gezet waar het knopje komt.

De knopjes heb ik blauw gemaakt. Op de foto hieronder zie je nog maar 1 knopje. De andere twee staan nog te drogen😊

Als je het meubel klaar is raad ik het wel aan om het meubel af te werken met de wax clear van Annie Sloan.(ook verkrijgbaar in de webshop)

Ik ben erg blij met het resultaat😍

Ik hoop dat jouw meubel ook geslaagd is😊. Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar jouw creatie! En zou het super leuk vinden als je die wilt delen op mijn facebookpagina☺

Dit was mijn DIY voor nu. Hoop dat je het leuk vond! Voor nu heel veel creativiteit toe gewenst! Tot de volgende DIY!

Ps alle gebruikte producten zijn te koop in de winkel of in de webshop van Studio MYH!


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Er zijn nog geen tags.
bottom of page